O problema des intalnita la cantareti este lipsa unui spatiu amenajat in care ei sa poata studia.

Sunt putini cei care locuiesc la casa si au o camera de studiu.

Ce facem cand locuim la bloc sau si mai rau intr-un camin studentesc?

In cazul in care locuiti la bloc cea mai buna varianta este sa va antifonati camera cu vata minerala speciala pentru atenuarea zgomotelor, asezata intre zid si placile de rigips si apoi sa „decorati” peretii cu bureti cu care se antifoneaza si studiourile profesionale si obligatoriu sa fie si ignifuge. O varianta mai ieftina ar fi cofrajele de oua (luate din Obor) peste care se aseara o panza de sac sau se pot colora (decora) ca atare. E foarte important sa lipiti materialul fono-absorbant si pe tavan. Acoperiti deasemenea si pardoseala cu un covor sau mocheta pentru o mai buna izolatie fonica.

In cazul in care locuiti la camin lucrurile devin mult mai complicate. In primul rand trebuie sa va gasiti niste colegi de camera innebuniti dupa muzica si vocea voastra!😀 Alta varianta ar fi studiul in dulapul de haine sau in masina personala. Orice varianta alegeti, e bine sa tineti minte ca nu trebuie studiat mai incet ca sa nu auda vecina sau bunica, pentru ca va veti crea in timp niste automatisme musculare greu de corectat si chiar daca veti dori sa cantati tare la un moment dat nu veti mai putea pentru ca automatismul de a contracta musculatura gatului pentru ca sunetele sa nu se auda tare va reveni de fiecare data. Defectele vocale dobandite dupa o perioada lunga de studiu in „soapta” sunt:

Nazalizarea sunetului – trimiterea sunetului in spatele piramidei nazale si nu spre canalul nazal de unde sunetul ar putea sa mearga si sa se amplifice in rezonatori. Vocea se aude infundat cu o tenta nazala, acutul lipseste cu desavarsire iar studiul se termina cu usturimi la nivelul gatului.

Sunetul in ceafa – trimiterea sunetului in sens opus rezonatorilor. Practic se impiedica trimiterea sunetelor in sinusi prin contractie musculara. In acest caz cantatul devine un chin, sunetele nu au nici o calitate si de cele mai multe ori vocea se „rupe”.

Cantatul fara emisii metalice- din cauza pozitiilor de mai sus, sunetele practic ocolesc rezonanta si interpretarea devine fada sau fara stralucire si intensitatea vocii este foarte mica. Comentariul „nu ai forta in glas” este unul comun la aceste voci.

Concluzia este una singura: Creati-va un spatiu de studiu propice pentru ca in timp vocea se altereaza si consecintele pot fi greu de remediat.

Comentarii Facebook
ShareShare on Facebook81Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone