Pentru ca primesc foarte multe intrebari referitoare la exercitiile de respiratie, va redau mai jos tot ce recomandam noi studentilor nostri pentru o respiratie corecta.

1. Intins pe podea, incearca sa directionezi aerul inspirat spre zona abdominala-costala pana cand coastele din cauza dilatatiei produse de inpirarea profunda a aerului ating podeaua.

Acest exercitiu trebuie repetatat in mai multe reprize, pana cand te obisnuiesti sa respiri intrer-costo-diafragmatic.

2. Ridica-te in picioare, lipeste-te cu spatele de perete si repeta acelasi gen de exercitiu pentru a putea fi sigur ca il poti executa si in pozitia verticala.

3. Infasoara o esarfa in jurul taliei, respira,strange esarfa si in momentul expirarii esarfa trebuie desfacuta de aceeasi dilatare a zonei costale-abdominale.

4. Pentru intarirea muschiului diaframatic, exercitii fizice: extensii-aplecari din pozitie orizontala, ridicarea picioarelor la 45 de grade si coborarea lor usoara.

5. Pentru mobilizarea diafragmei, inspira, apoi expira scurt cu putere ca si cum ai sufla peste o suprafata plina de praf pentru a-l indeparta. Expira in reprize scurte de cate 5 ori, alimenteaza-te cu aer, apoi repeta exercitiul.

6. Inspiratie si expiratie scurta si rapida pe gura incercand sa imiti un catel obosit.

7. Inspira in reprize scurte ca si cum ai mirosi o floare.

8. Pentru marirea frazei expirate, foloseste un cronometru, inspira si apoi expira pe consoana „s”

Cand ajungi sa expiri 40-50 de secunde e perfect.

Nu face aceste exercitii mai mult de 5-10 minute pentru ca exista pericolul de a te supraventila.

Probabil vei simti o ameteala usoara dar este absolut normala.

Sa stii ca nu toate problemele se trag de la respiratie. E foarte important sa sustii sunetele cu diafragma insa si emisiile trebuie sa le executi intr-o maniera corecta pentru o fraza muzicala perfecta!

Succes si spor la studiu!

Comentarii Facebook